R/C Hummer H1





Na začátku byla hračka z hypermarketu. Na konci ne zcela povedená přestavba na r/c modely.



Tohle je hračka a její předělávka. Pokud vás zajímají spíše RC modely, tak se můžete podívat na moje Tamiya TA01 Hummery.


Byl jsem si vědom, že za ty peníze to je jenom hračka a přestože jsem od toho mnoho neočekával, tak jsem byl zklamán. Hlavně jízdníma vlastnostma. Na ježdění doma je to moc rychlé a velké a venku je to tak na asfaltovou silnici, maximálně na pevnou celkem rovnou polní cestu, případně na posekaný trávník. Jakákoliv větší nerovnost, i neposekaná tráva je pro to auto vážný problém. Vzhled je sice off-roadový, ale schopnosti ne. V této ceně nelze pochopitelně očekávat proporcionální ovládání, ale ani motor nemá patřičnou sílu a vzorek pneumatik způsobí, že se budou více protáčet, než efektivně zabírat. Vzhledově se mi ovšem celkem líbí, což také vedlo k tomu, že jsem přemýšlel co s tím autem udělat dále.

Uvažujete o zakoupení této hračky nebo jste ji už dokonce koupili? - link na pár informací, které by se vám mohly hodit


Hummer - vrakoviště

odkaz na vrakoviště této hračky, kde se můžete zkusit zeptat, zda by třeba nebyl k dispozici nějaký díl, co zrovna potřebujete


Jsou zde tyto hlavní kapitoly této stránky:
1 - hračka
2 - přestavba č.1
3 - přestavba č.2
4 - přestavba č.3
5 - přestavba č.4
6 - různé


Aktuální stav:

Měl jsem dvě kastle - černou a žlutou a tři podvozky. Což je samozřejmě trochu problém pro 5 variant (nakonec to tak velký problém není, protože stejně jezdí současně maximálně 2). Ostatně největší zábavou bylo vymýšlení a realizace úprav, výsledek už tak dobrý nebyl. Nyní je to už celé ukončené a nic dalšího sem nepřibude - auta už nejsou, podvozky skončily rozebrané na vrakovišti a kastle jsou teď v jiném "projektu".

05/2014


06/2016


VIDEO:


http://www.youtube.com/watch?v=LxOiR33cWQM

hřbitov RC aut


stav z cca prosince 2012:
Varianta "Hračka" - zcela ukončeno. Pár kousků této hračky jsem utopil a poslední funkční verzi jsem nechal Šárce na hraní. Nijak zvlášť ji auto nebralo a bylo škoda to nechat ležet a tak jsem ji pořídil jinou hračku s páčkovou vysílačkou a na ní posadil kastli z Finala. Předpokládám, že bude mít i lepší jízdní vlastnosti, než tahle původní hračka.
Přestavba č.1 - dokončena. Postavena jako 2WD (zadní náhon) na upraveném podvozku z Final Monstera. Jezdí to, ale je to ve své podstatě k ničemu, vzhledem ke svým rozměrům a váze by to vyžadovalo větší úpravy a výdaje, podvozek z Final Monstera se ukázal jako spíše nevhodný a auto zvládá pouze nenáročný terén.
Přestavba č.2 - dokončeno. Postaveno jako 4WD, opět na podvozku z Final Monstera, tentokrát na dvou podvozcích. Jezdí to, ale je to ve své podstatě k ničemu, vzhledem ke svým rozměrům a váze by to vyžadovalo větší úpravy a výdaje, podvozek z Final Monstera se ukázal jako spíše nevhodný a auto zvládá pouze nenáročný terén.
Přestavba č.3 - dokončeno, nyní již ukončeno a zrušeno. Původně to byla taková rychlovka přes noc, kdy jsem do hračky dal elektroniku z modelu (motor, regl, servo, r/c) a ponechal jinak původní hračku. Rychle jsem si tak postavil auto na blbnutí, třeba na ledu či sněhu. Výsledkem je vlastně auto, tak jak bych si ho představoval, když jsem kupoval tu původní hračku - proporcionální ovládání, alespoň trochu sílu motoru, nějaké "standardní" baterie a možnost různých frekvencí.
Přestavba č.4 - zrušena. Bylo zvažováno použití podvozku z crawlera (Climber Rock Fighter). Samotný podvozek se ale moc neosvědčil (byl tak špatný, že se začal rozpadat ještě před montáží) a tak byl nakonec rozebrán a díly z něj použity jinde.
různé - nápady okolo mých Hummerů

Jako původní hračku to už nemám, žlutý (přestavba 1) byl v základu funkční, černý (přestavba 2) byl v základu také funkční, upravená hračka (přestavba 3) byla rozebrána na díly, které byly k dispozici na vrakáči. Čtyřka se nikdy vlastně nepostavila a podvozek byl zčásti rozebrán do jiných aut a zbytek prodán.
Na expediční ježdění se tento Hummer nehodil, jezdí se měřítko cca 1:10 (tak od 1:12 do 1:8), takže tady už byl moc velký a nemá ani odpovídající průjezdnost. Hummery jsem ale neopustil a začal jsem se jim věnovat na podvozku Tamiya ( odkaz na moje Tamiya TA01 Hummery ). Tyhle si nechávám, protože se mi stále dost líbí, i když konstrukci mých podvozků, považuji za nepovedenou.


Hračka

nová hračka



(09/2007)
Měřítko je uváděno jako 1:6 a rozměry jsou celkem slušné: 70x34x35cm (d,š,v). V tu dobu tříletému synovi se to samozřejmě dost líbilo. Vysílačka je páčková, takže ji zvládal bez problémů (máme doma i menší autíčka na vysílačku s páčkovou vysílačkou, takže pro něj to nebylo nic nového). Frekvence 40MHz bez bližšího upřesnění a k pohonu slouží olověný akumulátor 12V 1800mAh. Auto má poháněnou pouze zadní nápravu. Při zapnutí svítí kola (což je samo o sobě hrozné a u H1 mi to přijde přímo zrůdné), při jízdě vpřed svítí žárovky v předních světlech a modré diody v horní rampě, při jízdě vzad svítí vzadu červené žárovky (protože to nemá brzdu a brzdí se jízdou vzad, tak to vypadá jako brzdová světla).

Info k autu: Občas se na mne obracejí lidé s dotazy k této hračce, většinou až bohužel potom, co si ji koupili.
1/ u všech R/C hraček prodejci přehánějí, to auto nepojede ani tak rychle, ani tak daleko, ani tak dlouho - maximální doba ježdění na nenáročném terénu (silnice, celkem rovná polní cesta, apod) je tak 5-10 minut
2/ náhradní baterie se k němu snad ani nedají sehnat, pokud ano, tak příšerně předražené (kdysi jsem je někde viděl cca za 600,-), takže si člověk musí pomoci sám
3/ auto sice vypadá dost off-roadově, ale není, nemá na to sílu, ani kola, problém bude mít i na trávě
4/ už jsem někde i viděl, že prodejce ukazoval kvalitu auta na mých videích z bahna, tak upozorňuju, že to bez výrazných úprav to auto nemůže přežít, mně ostatně většinu toho bahna auta nepřežila, co bahno, to auto v háji (skoro)
5/ není to R/C model je to R/C hračka

pokud bute mít další dotazy, tak se klidně ptejte a budu-li vědět tak se pokusím i poradit

Galerie fotek hračky - Galerie fotek (lytebox)


úprava světel



(11/2007)
První provedenou úpravou byla světla. Bylo zrušeno osvětlení kol. Každé auto svítí bez ohledu na to, zda jede či nejede, takže bylo předeláno i celkové osvětlení auta. Z původních světel zůstaly zachovaná pouze zadní brzdová/couvací světla. Pomocí led diod byly na nezávislé napájení připojeny přední světla, zadní světla, pozičky a rampa.

Galerie fotek po úpravě světel - Galerie fotek (lytebox)


problémy a druhé auto



(11/2007 - 07/2008)
Problémy na sebe nedaly moc dlouho čekat. Prvním problémem byl rozbitý diferenciál, kdy začalo být poháněno pouze jedno zadní kolo. Po objevení problému jsem se několikrát neúspěšně pokusil o opravu. Po krátké chvíli fungování se to opět rozpadlo. Při jedné z testovacích jízd se navíc poškodilo jedno z ramen předního kola. Na internetu jsem našel, jak se řeší diferenciál u různých off-road a trial modelů - uzamčením. Nastala otázka, zda má smysl zkoušet ještě auto vůbec spravit, protože jízdní vlastnosti zůstanou mizerné a investovat do něj ještě nejaké peníze, či ho ponechat dětem na hraní jako obyčejné svítící auto. Vzhledem k relativně nízké pořizovací ceně bylo také možné koupit ještě další a toto si nechat na díly. Nakonec jsem se pokusil sehnat další tak, že jsem oslovil některé prodejce na internetu, zda nemají nějaké například mírně poškozené auto, které by mi prodali za nízkou cenu. V jednom případě jsem byl úspěšný (on tam byl navíc ten problém, že na internetu se takovéto auto prodávalo běžně za 3.500,- takže cena 1.700,- za rozbité auto mi nepřipadla odpovídající, ale v jednom případě neměli tak přehnané požadavky) a tak jsem získal druhé auto, tentokrát černé s blíže nespecifikovanou vadou v motoru. Výhodou i nevýhodou bylo, že obě auta měla stejnou frekvenci. Byl tak na výběr mezi páčkovou a pistolovou vysílačkou, ale zase by v případě zprovoznění obou aut nebylo možné s nimi jezdit současně. Oprava diferenciálu u prvního auta dopadla úspěšně, rameno bylo také provizorně opraveno a tak byla udělána větší testovací jízda a současně vyzkoušeno nové auto. U nového auta vypadal problém také na diferenciál, ovšem oprava nepomohla. Následně jsem zjistil, že se protáčí jedna zadní poloosa. První snahy vedly k pokusům to opravit, což se ovšem postupem času ukázalo jako nepotřebné. Nakonec i kvůli dalším závadám a zničeným částem z toho bylo zkompletováno jedno funkční auto. Dalším problémem byl akumulátor. Jeho kapacita byla velmi nízká a stále více klesala a tak bylo třeba hledat náhradu. Orginální se třemi konektory a odpovídající velikosti, aby se vešel na původní místo nebylo možné sehnat. První varianta byla realizována z nihm článků, což bylo ovšem celkem drahé, ale vešly se do původního místa pro baterie. U nového černého auta byla upravena karoserie z Wagonu na Hard-Top a tak vzadu vznikl prostor na umístění baterií. Bylo vyzkoušeno, že půjde použít běžné olověné akumulátory, což vychází podstatně levněji než nimh při větší kapacitě, mají ovšem větší váhu.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
ježdění na zahradě
ježdění v noci


blbnutí v bahně a další

Abych tu hračku jen nepomlouval, tak má i svoje výhody. Díky relativně nízké pořizovací ceně se člověk nebojí s tím dělat různé vylomeniny. Sice náhradní díly asi nebude možné sehnat, ale levnější a jednodušší než zkoušet shánět díly, je koupit celé další auto. Narozdíl od modelů zde nejsou různá ložiška, výplně kol a mnoho dalších věcí u kterých musí po projetí bahnem následovat důkladné čištění, jinak hrozí zadření či zničení a výměna a tak je vlastně takovéto ježdění vlastně méne rizikové. Jak bude vidět na videích, tak to nemá dobrou průjezdnost, ale blbnutí to docela stačí.




(07/2008)
Na první bahnění jsem vzal obě auta. Veškeré opravy vypadaly jako úspěšné. Na videu je vidět protáčení zadního kola u černého auta, což bylo způsobeno problémem s polosou. Druhým problémem byla kapacita baterek. U žlutého auta bylo možné umístit baterky zatím pouze do původního místa a tyto baterky již neměly plnou kapacitu, u černého byly baterie v zadním prostoru, takže bylo možné použít nové. V tu dobu ještě nebylo možné podvozky mezi sebou volně přehazovat. Je vidět, že jsem si zatím netroufl do žádné velké vody. Auta měla proti vodě pouze drobné zakrytování, v kastli byla zakrytována kola, aby nelítala voda až nahoru a saší bylo shora překryto. Z hlediska vody a bahna to obě auta přežila bez problémů.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
kratší video (hudba, sestříháno bez lidí apod)
delší video (původní zvuk, několik záběrů a fotek ze "zákulisí")


druhé bahnění



(08/2008)
Na druhé bahnění se vyrazilo už pouze jedním autem. Ze dvou podvozků byl sestaven jeden kompletní a kvůli bateriím byla vybrána černá kastle. Přestože minule to auta přežila bez problémů, bylo některé zabezpečení proti vodě vylepšeno. Vody bylo o něco málo více, ovšem už první start skončil ve větší hloubce než bylo plánováno. Auto trochu zasmrdělo, ale jezdilo dále. Druhý den se ovšem ukázalo, že elektronika následně vzala za své. Při následné prohlídce bylo objeveno několik skrytých míst, kudy do sasí mohla volně vtéct voda.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
video z druhého bahnění



testovací jízda po opravě a test kamery na autě



(08/2008)
Druhé bahnění auto nepřežilo. Protože ale bylo na opravu možné použít díly zbylé ze druhého auta, bylo složeno opět funkční auto. Při testovací jízdě takto spraveného auta byla také vyzkoušena kamera na kapotě. Zajímavé bylo i ovládání auta jezdícího po zahradě z pohodlí gauče před televizí, na kterou byl obraz z kamery přenášen.

video (youtube):
auto s kamerou na kapotě



poslední bahnění roku 2008 a nakonec i nejspíše poslední bahnění úplně



(11/2008)
Po úspěšném otestování opraveného auta se začalo s přípravou na další výpravu do vody. Tentokrát byla příprava dost důkladná a veškeré potenciální díry byly zadělávány. Původně bylo auto připravováno s černou kastlí, ta ale byla v průběhu použita na přestavbu č.1, takže nakonec se jelo se žlutou kastlí. Obě jsou stejné a jsou částečně vzájemně přehazovatelné. Vyzkoušeny také byly nové řetězy na kola, výkon motoru je ovšem tak slabý, že jsou spíše přítěží, proto se jezdilo většinou bez nich. Předpokládaná výška vody byla cca do poloviny kol až pod okraj kastle. Hned při vjetí do vody se ukázalo, že je zde větší hloubka, když uz jsme tam ale vjeli, tak jsme to nechali osudu. Auto po chvíli opět trochu zasmrdělo, ale nijak výrazně a stále jezdilo (zapomněl jsem ovšem, že díky utesnění proti vodě nebude také cítit smrad zevnitř auta). Cca do poloviny ježdění vše fungovalo dobře, pak přestalo fungovat zatáčení, jízda vpřed/vzad fungovala stále dobře. Ještě chvíli jsme jezdili, ale už to přestávalo být ono a tak jsme v pytli dovezli auto domů. Během následujících dnů proběhla postupná demontáž, vylévání vody z auta a zjišťování následků. Voda se opět dostala až na elektroniku, která se tímto částečně spálila a je k odpisu.
Stále se nevzdávám myšlenky, že to auto upravím tak, aby podobné bahnění a plavení přežilo bez úhony. :)

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Poslední bahnění roku 2008 (kratší video, sestříháno bez lidí apod)
Poslední bahnění roku 2008 (delší video, včetně lidí a testů "zda to vůbec ještě jezdí")


a opět hračka



(11/2008)
Bohužel bilance mého ježdění je celkem špatná - co bahno, to auto. Naštěstí se ale modelářům z Opavy (RC Opava) zalíbila kastle tohodle Hummera, jednoho si koupili a podvozek z hračky jim k ničemu nebyl a byli tak hodní, že mi ho věnovali. Podvozek jsem upravil, ovšem jen lehce (upravený konektor na napájení a likvidace všech světel, kromě zadních) a nasadil žlutou kastli. Momentálně (konec roku 2008) ho má k ježdění naše dcerka, páčková vysílačka jí vyhovuje a špatné jízdní vlastnosti jí nevadí (koncem roku 2008 jí bylo něco málo přes rok a půl).

Ukončeno

(02-04/2009)
Dcerce (tehdy necelé 2 roky) jsem pořídil podvozek z jiné hračky, vypadá, že bude mít i lepší jízdní vlastnosti. Posadím na něj kastli z Finala (takže bude mít "stejné" auto co já s Filipem) a bude hotovo.




Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


"Nikko Final" byl darován dále, takže už tu není ani to. Byl upraven na Lipo baterky a zatím stále jezdí


Přestavba č.1

Kastle se mi líbila, jízdní vlastnosti ne. Co s tím? Jedinou možností je dostat pod kastli lepší podvozek včetně motoru, převodů, elektroniky a kol. Protože jsem si vědom, že s tím nikdy nebudu pořádně jezdit, furt to budu mít spíš na hraní a navíc je to dost velký a bude to všude vyčnívat, rozhodnul jsem se nejít cestou nejjednodušší - investovat pár hodně tisíc a koupit pořádné auto v odpovídajícím měřítku a kastli na něj posadit. Výsledek by byl zcela jistě lepší než moje cesta, co jsem zvolil, ale stejně by to byl hybrid, kastle je oproti běžně používaným dost těžká a i u těch nových aut by bylo třeba provést nějaké úpravy. Kompletní vlastní přestavba je podstatně zábavnější a možná vyjde i levněji (i když o tom začínám někdy pochybovat). Auto sice nikdy nedosáhne skvělých výsledků, ale věřím tomu, že svůj účel splní. Velkou inspirací mi byli opavští modeláři (RC Opava), kteří také řešili, jak z té hračky udělat model. Můj výsledek nikdy nedosáhne jejich kvalit, ale zase mě může utešovat, že mě to stálo cca 10x méně.


první nápad



(10/2008)
Vzhledem k mým nulových zkušenostem v tomto oboru, minimálnímu technickému zázemí jsem se rozhodl jít cestou úpravy již existujícího modelu. Po delším hledání na internetu jsem zvolil úpravu modelu vycházejícího z monster trucku na podvozku TL-01. Tento podvozek není zcela jistě ideální, ale cenově je velmi dostupný a tak případný neúspěch nebude tak drahý. V této první části, která byla hlavně testem, zda to je vůbec realizovatelné, byl použit Reely Big Tiger (první fotka zleva). Je to monster truck na podvozku AS-01MT (což je klon TL-01) v měřítku 1:10. Použité šasí bylo po kolizi vpředu poškozené, takže by bylo nutné ho stejně nahradit novým, ostatní části původního auta byly použité bez úprav, po zakoupení nového šasí by bylo možné auto opět sestavit do původní podoby. Další výhodou byly kola, která jsou o něco málo větší než u Final Monstera a jeho klonů. I tak jsou bohužel pro Hummera malá, ale zatím musí postačovat. Původní šasí z Big Tigera bylo rozděleno napůl a vmotováno do očesaného šasí z původní hračky, což mělo výhodu, že byl jasně dán rozměr a nebylo třeba řešit nové uchycení šasí a kastle. Vzhledem k podstatnému prodloužení byl také zrušen pohon předních kol. Jednalo se o první pokus, který měl ukázat zda to bude vůbec jezdit a nastínit další postup. Například pohon je použitý z Big Tigera, který komplet vážil cca 2kg, ovšem tento Hummer má nyní cca 5kg. Na třetí fotce zleva je vidět porovnání velikostí s jinými modely (zleva HPI Wheely King 1:12, Hummer (při porovnání rozměrů se skutečným mi vychází 1:7), Final Monster 1:10).

aktuální parametry: scale: cca 1:7, rozměry: 64x34x32cm, 2WD, motor 540, elektronický regulátor LM-406FB, servo S3003, RC 27,045 MHz, olejové tlumiče

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
První testovací jízda mimo domácí prostředí


ono to i jezdí :)



(10/2008)
Povzbuzen úspěchem z první testovací jízdy a celkem kladným ohlasem i dalších lidí, jsem se rozhodl v nastoupené cestě pokračovat. Největší dík za rady a povzbuzení patří Nytrákovi z diskusního fóra na RC Auta.net. Bylo provedeno pár spíše drobných úprav - odstraněna atrapa navijáku vpředu, zvýšena ochrana podvozku, trochu zvýšen rozchod předních kol (vypadá to lépe a má to lepší stabilitu), zvednutí síly tlumičů. S výsledkem další jízdy v lese jsem byl opravdu spokojen. Není to samozřejmě ideální, ale předčilo to mé očekávání. To druhé auto, co tam jezdí, je HPI Wheely King ovšem s kastlí z Big Tigera, do které jsou přidělána světla (nechtělo se mi vrtat původní kastli od Willíka), můj i synův Final Monster byly v tu dobu mimo provoz.

aktuální parametry: scale: cca 1:7, rozměry: 64x34x32cm, 2WD, motor 540, elektronický regulátor LM-406FB, servo S3003, RC 27,045 MHz, olejové tlumiče

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Projíždka v lese
Večerní projížka v lese (zaskočila nás ovšem tma a na cestu zpátky nám musela svítit auta)


a jak dále?



(11/2008)
I když jsem s prozatímním výsledkem spokojen, tak to bude chtít pokračovat ve vylepšování auta. Stávající auto má náhon pouze na zadní kola. Sice jezdí celkem svižně, ale průjeznost má omezenou. Nyní se připravují úpravy, jejichž výsledkem byl měl být náhon na všech čtyřech kolech.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


a bude se zase stavět



(02/2009)
Momentálně toto auto neexistuje. Bylo rozbráno pro vymýšlení přestavby č.2. a nakonec veškerá elektronika skončila v přestavbě č.3. Původně byla jeho opětovná realizace odsunuta na neurčito. Protože ale lze očekávat, že i Filip bude chtít jezdit Hummerem a realizace verze 2WD vyžaduje jedno zdrojové auto na rozřezání a při použití stávajících dílů, bude opětovna stavba celkem rychlá. Navíc to bude dobrá příprava na tu druhou přestavbu. Zda se bude z této 2WD verze dělat následně 4WD nechávám zatím osudu.
Auto "na rozřezání" je již koupené a ukončením "hračky" se uvolnila žlutá kastle, takže s realizací počítám na jaře, ještě před přestavbou č.2. Zatím dávám na hromadu díly, ale vypadá, že už mám všechno.

plánované parametry: scale: cca 1:7, rozměry: 64x34x32cm, kopie TL-01, 2WD, motor 600, regl Hitec EZX-R, servo S3003, RC 26,995 MHz, olejové tlumiče, kola 125x67mm (původně z Big Tigera)



Tak už se začalo :)



(03/2009)
Nová stavba vychází z původní, již vyzkoušené koncepce - přeříznutý podvozek TL-01 a poháněná pouze zadní náprava. Oproti minulé verzi, je zde několik vylepšení. Hlavně lepší uchycení zadní půlky a baterie dole u podvozku. Vzhledem k tomu, že bylo jasné, že Filip bude chtít také Hummera, tak bylo třeba postavit dva. Dostane tohoto jednoduššího. Současně také bylo při stavbě vymyšleno a vyzkoušeno několik věcí, které pak budou použity při stavbě přestavby č.2.

plánované parametry: scale: cca 1:7, rozměry: 64x34x32cm, AS-01MT (kopie TL-01), 2WD, motor 600, regl Hitec EZX-R, servo S3003, RC 26,995 MHz, olejové tlumiče, kola 135x70mm, karoserie Wagon - žlutá

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Hotovo !



(03/2009)
Tak už je dostavěno a i první testovací jízda po zahradě je za námi. Dokonce nám přálo počasí a nepršelo ani nesněžilo. Už se těším na lepší počasí a pořádnou jízdu lesem.

parametry:
auto: Hummer H1 Wagon
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 28cm
podvozek: AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 2WD - zadní
motor: 600
regl: Hitec EZX-R
servo: S3003
RC: 2-kanál 26,995 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 25cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 7kg
kola prozatím z Big Tigera 125x67mm

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Testovací jízda na zahradě




Porovnání s Final Monsterem/Cross Tigerem z jehož podvozku vychází.



větší kola


(05/2009)
Kola z Big Tigera byly přecejen malé a tak se testovala větší kola.

parametry:
auto: Hummer H1 Wagon
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 29cm
podvozek: AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 2WD - zadní
motor: 600
regl: Hitec EZX-R
servo: S3003
RC: 2-kanál 26,995 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 25cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 7kg
kola: 135x70mm

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


výlet


(06/2009)
S Filipem jsme udělali malou lesní expedici. Hummer má na svůj pohon pouze na zadní a na své parametry docela slušné jízdní vlastnosti. Postupně mu ale slábnul výkon, až ho nakonec musel Final Monster odtáhnout. Trochu nečekaný a potupný konec.
Vypadá to na motor. Už proběhla výměna za nový, místo 600 tam teď bude 540.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


večerní projížďka


(07/2009)
Oba Hummery vyrazily na večerní projížďku. Nafotilo se pár fotek, natočilo video. Původně bylo v plánu, že video z této projížďky bude pouze součást většího videa, protože ale černý Hummer dojezdil a oprava nějakou dobu potrvá, tak to bylo sestříhnuto hned.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Večerní projížďka



nový motor


(08/2009)
Po problému černého Hummera s motory jsem se nakonec rozhodl vyměnit i motor u tohodle auta. Nyní je tam Graupner Speed 600 ECO. S novým motorem jsme udělali s Filipem jeden skoro dvouhodinový výlet. A pak jsem si udělal ještě večerní až noční dvouhodinový výlet, kde jsem i vyzkoušel, nakolik se dá jezdit i v noci. Svítí natolik, že není problém v noci za ním celkem bezpečně jít. Obě cesty zvládlo auto bez problémů, tak doufám, že ho lze konečně považovat za hotové.

parametry:
auto: Hummer H1 Wagon
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 29cm
podvozek: AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 2WD - zadní
motor: Graupner Speed 600 ECO
regl: Hitec EZX-R
servo: S3003
RC: 2-kanál 26,995 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 25cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 7kg
kola: 135x70mm

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


na sněhu


(01/2010)
Ani žlutý Hummer nemohl být ošizen o sníh.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


vstávání z mrtvých

(11/2011)
Skoro dva roky stál Hummer odstavený v garáži. Teď před zimou jsem se rozhodl ho znovu rozjet. Prošel kontrolou, promazáním a uzamčením diferencialu a výměnou serva za silnější.
Zatím je spíše ve stavu testů.

parametry:
auto: Hummer H1 Wagon
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 29cm
podvozek: AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 2WD - zadní
motor: Graupner Speed 600 ECO
regl: Hitec EZX-R
servo: TowerPro MG995
RC: 2-kanál 26,995 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 25cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 7kg
kola: 135x70mm



zimní práce


(02/2012)
Po dvou letech prošel Hummer kontrolou, úpravou a dostal nové zimní vybavení. Více fotek a video o kus níže v části věnované zimnímu pluhu.
Pro ovládání zvedání pluhu má dočasně 6-kanálovou vysílačku z expedičáků.



jarní práce


(05/2013)
Pluh byl na jaře nevyužitelný a tak se udělalo nové zařízení připojitelné na předek. Více fotek a video o kus níže.



stav - 04/2014




stav - 06/2016



hřbitov RC aut



Přestavba č.2

Když se vymýšlela první varianta přestavby, tak padla myšlenka, zda některé věci nevyřešit elektronikou z nějakého dvoumotorového modelu.


jiná elektronika



(03/2009)
Hlavním rozdílem proti první přestavbě je plánované použití kompletní elektroniky z e-maxxe. Elektronika je již koupená. Až na jaře dodělám přestavbu č.1, tak se postupně pustím do této. Oproti první bude náročnější a bude třeba řešit více problémů a vychytávek. Rád bych ji do léta 2009 dodělal.
Momentálně je koupená kompletní elektronika (r/c, regl, motory, serva) a nová kola (větší než byly u přestavby č.1), navíc na první přestavbě chci otestovat některá nový vylepšení. Díky ukončení "hračky" je vyřešen podvozek.



Začínám stavět



(04-05/2009)
Přestavba č.1 vyřešila většinu otázek s uchycením podvozku, tlumiči atd, takže nastala vhodná chvíle pro další pokusy. Hlavním problémem k vyřešení je funkčnost zatáčení přední nápravy. Teoreticky to vypadá vyřešené, takže bude možné se pustit do kompletní stavby.
A začalo se stavět. Už se pomalu rýsuje kompletní tvar. Sice zatím drží pohromadě pouze symbolicky, ale hrubá řezničina by měla být hotová. Zadní půlka je víceméně hotová, u přední bude ještě potřeba vyměnit tlumiče a hlavně uchytit servo.


Kola se už točí a to všechna čtyři a správným směrem. Servo se taky točí, jen ještě nezatáčí. Ale je to dobrá zpráva - elekronika běhá jak má, takže už jen dokompletovat a může se jezdit. Teda skoro, dalším problémem budou kola, ale na tom se už taky dělá.


Proběhla první malá testovací jízda venku na zahradě. Odhalila ještě pár drobností, které už jsou snad vyřešeny. Nyní probíhá finální kompletace.

plánované parametry: scale: cca 1:7, rozměry: 64x34x30cm, 2x AS-01MT (kopie TL-01), 4WD, 2x motor Titan 550 (přední a zadní náprava), regl Traxxas EVX-2, servo Traxxas 2056, RC 27,045 MHz, olejové tlumiče, karoserie Hard Top - černá

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Testovací jízda



(06/2009)
Druhý Hummer byl už zkompletován natolik, že bylo možné přistoupit k testovací jízdě. Už zbývá dodělat jen pár drobností a kosmetiky.

parametry:
auto: Hummer H1 Hard-Top
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 30cm
podvozek: 2x AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 4WD
motor: 2x Titan 550 (1 vpředu a 1 vzadu)
regl: Traxxas EVX-2
servo: Traxxas 2056
RC: 2-kanál 27,045 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 26cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 8kg
kola: 145x80mm

Pokud vám některé použité díly připadají povědomé, tak velké množství je z E-Maxxe: regl, servo, motory, RC a kola.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Testovací jízda na zahradě




Tradiční porovnání s Final Monsterem/Cross Tigerem z jehož podvozku vychází.



večerní projížďka


(07/2009)
Oba Hummery vyrazily na večerní projížďku. Nafotilo se pár fotek, natočilo video. Původně bylo v plánu, že video z této projížďky bude pouze součást většího videa, protože ale černý Hummer dojezdil a oprava nějakou dobu potrvá, tak to bylo sestříhnuto hned.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Večerní projížďka



Nová elektronika

(10/2009)
Regl večerní projížďku přežil, motory ne. Přecejen původní Titany z E-maxxe byly moc rychlé a tohle auto je težší a pomalejší. Bylo teda třeba vymyslet nové řešení.
Strávli jsme nad tím s Nytrákem nějakou tu chvíli na icq a dospěli jsme k tomuto: vyhovující motory k reglu EVX2 jsme nenašli, takže bude třeba pořešit i regl. Motory byly zvolený opět Graupner Speed 600 ECO a u reglu dvě možnosti - jeden regl na oba motory s jednou baterií a dva regly na každý motor zvlášť a dvě baterie. Při variantě jednoho reglu je třeba brát v potaz, že počet závitů se sčítá a regl to musí zvládnout. Byli jsme si vědomi možného horšího chování při jednom reglu a tak se vše vymýšlelo tak, aby pokud jeden regl nesplní očekávání, tak se dokoupí další a může se postoupit na další úpravu.

Ukázalo se, že teoretická očekávání, jak se může jeden regl se dvěma motorama chovat se naplnila a tak k diferenciálům na nápravách ještě přibyl mezinápravový diferenciál a tak se může točit jediné kolo a to ještě ve vzduchu a je to vlastně v pořádku. Pokud jede auto v lehkém terénu, tak jede podobně jako ten žlutý 2WD, ale v horším terénu přestává mít sílu úplně, takže dalším krokem bude dokoupení druhého reglu a přepojení motorů.

parametry:
auto: Hummer H1 Hard-Top
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 30cm
podvozek: 2x AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 4WD
motor: 2x Graupner Speed 600 ECO (1 vpředu a 1 vzadu)
regl: Nosram Power Hawk reverse
servo: Traxxas 2056
RC: 2-kanál 27,045 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 26cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 8kg
kola: 145x80mm



A zase nová elektronika


(12/2009)
Verze na jeden regl se neosvědčila. Tak nějak se to i očekávalo a proto se nákup plánoval tak, aby se stávající regl přendal do jiného auta a z něj zase regl sem plus jeden dokoupil. Při testovací jízdě to fakt jezdilo dobře, byl tam viditelný nárůst síly a výkonu. Bude to teda asi pekelně žrát, ale co bysme chtěli od Hummera, že?
Pro zájemce o detailnější popis - dvoukanálový přijímač a z něj V-kabel do obou regulátorů (u jednoho je odpojený červený kabel), jako základ je zadek, který napájí i servo. Zapínat se musí oboje najednou.

parametry:
auto: Hummer H1 Hard-Top
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 30cm
podvozek: 2x AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 4WD
motor: 2x Graupner Speed 600 ECO (1 vpředu a 1 vzadu)
regl: 2x HPI EN-1
servo: Traxxas 2056
RC: 2-kanál 27,045 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 26cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 8kg
kola: 145x80mm

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


poježdění po sněhu


(12/2009)
Napadl sníh, ale vzhledem k teplotám jen na jeden večer. Neodolal jsem a musel jsem ven i když už byla tma. :)

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


Novoroční expedice 2010


(01/2010)
1.ledna 2010 se jela Novoroční expedice. Hummer už byl v pojízdném stavu a expedice navíc měla patřit k méně náročným a tak jsem se rozhodl to taky zkusit a konečně vzít Hummera sebou někam ukázat.

Teď už má svojí první expedici s ostatníma expedičákama za sebou. Když to tak vezmu, tak má za sebou vlastně své dvě expedice - první a poslední :) a skoro se dá říci - má to za sebou.

Zvládnul to dle očekávání - nezvládnul to, i když do cíle dojel po své ose. Terenní schopnosti byly známé - velmi špatné a ve srovnání s ostatními expedičáky vlastně žádné.
Nejdříve se vysypal zadní převod a v náročných momentech moc nepomáhal, během cesty vzalo za své servo a v závěru se většinou zatáčelo "nožní korekcí" (lehké kopnutí do předního kola ve správném úhlu). Přední převod nevydává taky pěkné zvuky. A v polovině si docela zasmrděl motor, ale po vychladnutí jel v pohodě dále.
Při cestě se dost osvědčila pevná ocelová tažná lana. Kus kopce jsme vyjížděli "na kačera" (auto jsem táhnul za sebou). Zaháknutím lana za přední oko a zadní hák vzniklo pěkné "hummer zavazadlo" které se dalo dobre snést z pro nás nesjízdného kopce. Pravda kopec bychom dolů zdolali, ale nejspíše i ten další za ním a pak bych podle průseku musel auto hledat. Výhodou je i velikost auta, když ho tlačíte do kopce, tak není nutné se tolik ohýbat. O drobnostech jako noha za autem místo brzdy či lehké pošťouchnutí při rozjezdu do kopce nemá smysl skoro mluvit.
Držel jsem se raději na konci jízdního pole, protože při nenadálém samovolném couvani z kopce bych mohl smést z cesty slušné množství aut.
Ale i tak to beru jako velmi vydařenou akci, jen s tímto autem (minimálně s tímto podvozkem) ji už nebudu opakovat. Auto dám nejspíše znova do kupy, ale už s ním nepolezu na skály, ale nechám ho na rovnější cesty.
Furt mne trochu hlodá zkusit ten "horší" podvozek (horší vzhledově z hlediska následného celkového dojmu, možná lepší z hlediska jízdních vlastností). Jestli ale tohle byla ta lehčí expedice, tak na ty težší rovnou zapomínám, nebo si beru velký batoh na přenášení výjezdů na skálu k těm lidštějším úsekům :)

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Novoroční expedice 2010 (část 1/2) (Hummer se tam objeví až na konci videa)
Novoroční expedice 2010 (část 2/2) (Hummer se tam objeví opět až na konci videa)



tak ještě poježdění po sněhu


(01/2010)
Rozhodnul jsem se ještě předtím, než půjde Hummer pod kudlu ho vzít ještě jednou na sníh. Vyzkoušet, co mu přesně nefunguje a užít si sníh, než roztaje. No, moc mu to nejezdilo, ale pár fotek vzniklo.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


rozborka a sborka


(01/2010)
Při novoroční expedici se toho v Hummeru vysypalo nějak moc, takže bylo jasné, že kompletní opravě se nevyhne. Bohužel i malá oprava v převodech toho auta znamená kompletní rozborku. Bylo vyměněno i servo a to rovnou za postatně větší a silnější. Vešlo se tam na milimetry a silou vůle, ale otočí kola skoro tak, že když se neotočí kola, tak se otočí auto :) Rozborek bylo nakonec více, protože po prvním složení se mi to stále nezdálo a tak byly vyměněny další díly a prohozeny motory (měl jsem takový dojem, že zadní motor táhne hůře, také to byl on, co si na expedici zasmrděl). Když už jsme byli v těch opravách, tak se pořešilo i nestívící přední světlo.

parametry:
auto: Hummer H1 Hard-Top
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 30cm
podvozek: 2x AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 4WD
motor: 2x Graupner Speed 600 ECO (1 vpředu a 1 vzadu)
regl: 2x HPI EN-1
servo: Hitec HS-805BB
RC: 2-kanál 27,045 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 26cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 8kg
kola: 145x80mm

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


miniexpedice Čelákovice 23.1.2010


(01/2010)
Auto bylo složené v noci před výletem do Čelákovic, takže na nějaké testy už nezbyl čas. No co, stejně se nejlépe otestuje v reálu. V terénu opět Hummer zklamal. Úzká cesta na něj byla moc úzká, takže se musel stále prodírat zmrzlým sněhem. Přední motor si zahrál na spalovací a spálil se. V terénu se nedalo jet se zadním náhonem a tak se část cesty jelo "na kačera". Cesta přes rybník byla rovná a auto se při ní nebořilo do sněhu a tak to tak nějak zvládal jen s tím zadním náhonem. Zkusili jsme také, zda dvě menší auta Hummera utáhnou a utáhnuly. A tak se nakonec vlastně povedlo Hummera zprovoznit se dvěma nezávislými a nezávisle řízenými motory :) Při zdolávání většího svahu byl nakonec Hummer upraven na zavazadlo a přenesen. Motor bude potřeba zcela určitě vyměnit, ale i tak je jasné, že tato koncepce na dvou TL-01 nemá budoucnost.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
miniexpedice Čelákovice



vstávání z mrtvých

(11/2011)
Skoro dva roky stál Hummer odstavený v garáži s vadným předním motorem. Teď před zimou jsem se rozhodl ho znovu rozjet, tentokrát ve variantě s jedním reglem. Prošel kontrolou, promazáním, výměnou motoru a uzamčením diferencialů. Znovu jsem se vrátil k variantě jednoho reglu a dvou motorů.
Zatím je spíše ve stavu testů.

parametry:
auto: Hummer H1 Hard-Top
měřítko: cca 1:7
rozměry: délka 64cm, šířka 34cm, výška 30cm
podvozek: 2x AS-01MT (kopie TL-01)
pohon: 4WD
motor: 2x Graupner Speed 600 ECO (1 vpředu a 1 vzadu)
regl: Nosram Power Hawk reverse
servo: Hitec HS-805BB
RC: 2-kanál 27,045 MHz
tlumiče: olejové
rozchod kol: 26cm
rozvor kol: 45cm
hmotnost (včetně baterií): cca 8kg
kola: 145x80mm



zimní práce


(02/2012)
Po dvou letech prošel Hummer kontrolou, úpravou a dostal nové zimní vybavení. Více fotek o kus níže v části věnované zimnímu pluhu.
Pro ovládání zvedání pluhu má dočasně 6-kanálovou vysílačku z expedičáků.



stav - 04/2014




stav - 06/2016



hřbitov RC aut



Přestavba č.3

funkčnější hračka

Přestavba č.3 vychází z původní hračky, jejích obecně špatných jízdích vlastností a ježdění ve vodě. Bohužel při každém ježdění odešla elektronika hračky. Myšlenka vychází z nahrazení elektroniky v hračce jinou elektronikou z modelu, což by umožnilo ji lépe zabezpečit. Možná by to i trochu zvýšilo jízdní schopnosti, ale do toho moc velké naděje nedávám. Výhodou hračky ve vodě bylo totiž absence modelářských dílů (ložiska apod), které by po průjezdu špinavou vodou vyžadovaly důkladné vyčištění, případně výměnu. Chci tedy zkusit dát tyto dvě výhody dohromady - určitou odolnost hračky vůči vodě a bahnu a větší možnosti při použití jiné elektroniky.


vzhůru na sníh



(01/2009)
Sněhová nadílka u nás doma uspíšila tvorbu tohodle auta. Je to původní hračka, kde byla nahrazena původní elektronika. Je tam kompletní elektronika z monster trucku, která byla použita v přestavbě č.1 - regl, servo, motor, r/c. Tato elektronika byla napasována do podvozku, který byl utopen při posledním bahnění roku 2008. Tento podvozek byl původně braný jako odepsaný a určený pro přestavbu č.2. Po utopení byla provedena pouze kontrola elektroniky, pořádné čištění se nakonec nedělalo. Muselo se tedy udělat nyní. Ozubená kola byla obalená směsí zatuhlého bahna a vazelíny, takže se s nimi nedalo skoro hnout. Motor sice vypadá velmi zničeně, ale až na hlasitější projev, funguje relativně bez problémů (což docela příjemně překvapilo). Ovládání zatáčení předních kol rozebíráno nebylo, protože z něj nebude použito nic. Po vyčištení a opětovném složení a namazání bylo vše opět plně funkční. V první části byl použit i původní motor a po připojení k reglu to vypadalo, že bude možné ho i použít. Po delším hledání místa pro servo, bylo torzo auta složeno a mohl být proveden první test s již pojízdným šaší. Test byl úspěšný, na auto byla nasazena žlutá kastle z hračky a mohlo se vyrazit na první pořádnou testovací jízdu. Při jízdě se ukázalo, že výkon původního motoru z hračky je nízký. Samotná kastle docela váží, rozdíl v jízdních vlastnostech samotného šasí a celého auta je dost výrazný. Večer byl nahrazen motorem z monster trucku, což se projevilo pořádným nárustem síly auta. Auto samozřejmě není žádný zázrak, ale na blbnutí je docela dobré. Mínusové body, které získává za horší jizdní vlastnosti zase vynahrazuje velmi jednoduchou konstrukcí, která vyžaduje minimální údržbu (nejsou zde např. kuličková ložiska a další náchylné části). Konečně to dostalo vlastnosti, které jsem od původní hračky očekával - proporcionální ovládání, alespoň trochu sílu motoru, nějaké "standardní" baterie a možnost různých frekvencí. Ještě by to chtělo lepší kola, ale to bych už chtěl v této cenové relaci moc.

aktuální parametry: scale: prý 1:6, rozměry: 70x34x35cm, 2WD, motor 540, regulátor LM-406FB, servo S3003, RC 27,045 MHz
Oddělal jsem regl, takže teď je tam jiný. Jinak vše zůstává při starém.

aktuální parametry: scale: prý 1:6, rozměry: 70x34x35cm, 2WD, motor 540, regulátor Nosram Hawk Reverse, servo S3003, RC 27,045 MHz

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Ježdění na sněhu
Ježdění na ledu
Ježdění na sněhu





(02/2009)
Větší výkon motoru se na jízdních vlastnostech projevil dobře, ovšem přinesl také očekávané problémy - snížila se životnost dílů. Podle zvuků začalo být jasné, že některému z ozubených kol by jistě prospěla návštěva zubaře. Při dalším ježdění se ukázalo, že na návštěvu je pozdě - pár zubů je zkráceno o více než polovinu. Naštěstí bylo zatím kam šáhnout do dílů z jiného utopeného podvozku. A tak se oprava provedla nakonec rovnou venku. Druhým problémem byly nové řetězy, které jsou větší. To sice zlepšilo záběr kol, ovšem poškodily napájení motoru. Naštěstí i zde byla možná oprava.
Spíše ovšem neočekávám, že tohle auto přežije zimu, případně jarní ježdění a tím by tato přestavba č.3 byla ukončena.

aktuální parametry: scale: prý 1:6, rozměry: 70x34x35cm, 2WD, motor 540, regulátor Nosram Hawk Reverse, servo S3003, RC 27,045 MHz

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Ježdění na sněhu / defekt



.... a dál?

Většinu energie věnované autům, jsem přenesl na své expediční modely, které fungují podstatně lépe, takže tato verze nejspíše nebude už dále nijak rozvíjena.
Už byla rozebrána a díly se postupně objevují na vrakáči.



Přestavba č.4

Hummer H1 Extreme

Ze servisního stolu unikly fotky nové studie - Hummer H1 Extreme. Využilo se trochu volného času a rozloženého hummera.




(01/2010)
No dobře, žádná senzace se nekoná.
Je to cca před 3/4 rokem odložený projekt a inspirovaný někým, kdo to už postavil.
Zvažovalo se to, když to vypadalo, že se tenkrát dnešní verze (2x tl01) nepodaří dodělat, ale už to tolik nevypadá jako Hummer.
Ale po neúspěchu Hummera na expedici se o tom začíná znovu uvažovat jako o speciálu.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


(04/2010)
Bylo zvažováno použití podvozku z crawlera (Climber Rock Fighter). Samotný podvozek se ale moc neosvědčil (byl tak špatný, že se začal rozpadat ještě před montáží) a tak byl nakonec rozebrán a díly z něj použity jinde. A tak se tato přestavba konat nebude.



různé

Občas mě napadnou různé nápady v souvislosti s mými Hummery.


vozejk



(09/2009)
Pár doma nalezených věcí, pár dílů z hobby-marketu, trocha improvizace a spousta hraní a zábavy a vozejk je tak nějak hotový.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


sněhový pluh



(12/2009 a 03/2010)
Proč by Hummer nemohl pomáhat uklízet sníh, že? Nejdříve uklízel černý a následně i žlutý.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Hummer se sněhovým pluhem



sněhový pluh 2012



(02/2012)
Na tento rok dostaly výbavu oba Hummery a po zkušenostech z minula i vylepšenou. Přední radlici je možné zvedat, sice jen málo, ale stačí to k couvaní či jízdě vpřed. Loni bylo u nás více ledu než sněhu a tak obě vozidla dostala i posyp. Sypeme zásadně pískem (ne solí).

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Hummer se sněhovým pluhem (2012)



sekačka na trávu



(05/2013)
Zimní doplňky již nebyly aktuální a tak jsem zapracoval na doplňcích pro jaro. Na předek auta se nasazuje strunová sekačka. Spouštěná je vysílačkou přes další kanál. Díky silným světlům auta je možné pracovat i pozdě večer.

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)
video (youtube):
Hummer se sekačkou na trávu



PF 2010


(12/2009)
Moc na tyhle přání nejsem, ale tentokrát jsem si jedno PF udělal. Na jedné foto byl i Wheely King.

... a pár hodin poté ...

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


zimní garáž



(01/2010)
Tolik sněhu jsme tu snad ještě neměli. Dětem jsme vydlabali "iglů", tak proč ho nepoužít i jako garáž :)

Galerie fotek - Galerie fotek (lytebox)


PF 2014


(12/2013)
Ještě jednou se Hummery dostaly na PF :)





Petr Komarek - R/C expedice
Petr Komarek - R/C
Petr Komarek - hřbitov RC aut


moje expediční auta




poděkování, inspirace a rady:

Hummer.cz
RC Auta.net - diskusní fórum
RC4x4.CZ - diskusní fórum
RC Opava
inspirace - fotky stazene z netu - Galerie fotek (lytebox)



Petr KomáreK
pokud byste měli na mě nějaký dotaz, tak mail je: pkomarek@email.cz